pl en ru de
 

Zeszuta dostarczy kolejnych krwiopijców

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: Zeszuta dostarczy kolejnych krwiopijców
Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia poinformował o wyniku kolejnego przetargu na zakup czterech nowych mobilnych punktów poboru krwi. Ponownie dostarczy je firma Zeszuta z Radomia, która w tym roku nie miała tutaj żadnych konkurentów. Najnowsze mobilne punkty poboru krwi, na bazie wysokopokładowego autobusów turystycznych Mercedes-Benz Travego zostaną przekazane pod koniec br. dla Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Bydgoszczy, Katowicach, Wałbrzychu i Warszawie. Ich łączna wartość to 8 113 821,12 PLN netto, co daje koszt jednego „krwiopijcy”na poziomie 2,03 mln zł netto. To mniej więcej podobny poziom jak w poprzednich zamówieniach. W rządowym przetargu zastosowano dwa kryteria: najniższa cenę (waga 90%) oraz parametry techniczne (waga 10%).Przypomnijmy, że w Polsce są teraz eksploatowane23 ambulanse na bazie Travego, w tym 19 szt. w zostało zakupionych w ramach programu „Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie krwi, jej składników i produktów krwiopochodnych”. Projekt ten przewiduje łączny zakup 24 szt. tego typu konstrukcji w latach 2009-2014, co teoretycznie oznacza, że w tym roku powinien zostać zakupiony jeszcze jeden taki pojazd.
Oprócz Mercedesów, ważną funkcję „krwiopijców”pełni w Polsce także kilkanaście autobusów indywidulanie zakupionych przez RCKiK w latach 2000 –2008. Są one eksploatowane w Bydgoszczy (2 szt. Solaris Vacanza 12 z lat 2004 i 2008), Gdańsku (1 szt. Kapena Ambra z 2003 r. i 1 szt. Solaris Vacanza 13 z 2008 r.), Katowicach (1 szt. Neoplan N316 i 3 szt. Solaris Vacanza, w tym dwa w wersji 13-metrowej z lat 2007-2008 i jeden w wersji 12-metrowej z 2002 r.), Kielcach (1 szt. Autosan H9-21 z 2000 r.), Poznaniu (2 szt. Solaris Vacanza 12 z lat 2007 i 2008), Raciborzu (1 szt. Solaris Vacanza 13 z 2009 r.) i Warszawie (2 szt. Solaris Vacanza 13 z 2006 r.) Nie można również zapomnieć o wyjątkowym ambulansie na bazie NeoplanaStarlinera zakupionym przez fundację Krewniacy. Oprócz tego na terenie całego kraju użytkowanych jest wiele innych pojazdów na bazie busów lub adoptowanych na mobilne punkty poboru krwi z używanych autobusów miejskich czy międzymiastowych.
Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta
Podobnie jak wszystkie poprzednie egzemplarze ambulansów na bazie Mercedes-Benz Travego, także najnowsi „krwiopijcy”otrzymają specjalistyczne wyposażenie, umożliwiające pracę niezależnie od zewnętrznych źródeł energii. Zabudowa specjalistycznego autobusu zaczyna się od zamówienia pojazdu bazowego, czyli autokaru Mercedes-Benz Travego przystosowanego do regularnego transportu pasażerskiego. Następnie pracownicy dokonują demontażu foteli, środkowego tunelu komunikacyjnego oraz całego pasa podsufitowego. To zapewnia większą przestronność wnętrza i całkowicie płaską podłogę. W kolejnym etapie, nad konwektorami montuje się dodatkowe szyny z instalacją elektryczną oraz siecią LAN. Sufit ambulansu otrzymuje nową zabudowę z mocniejszym oświetleniem i nagłośnieniem. Równolegle w lukach bagażowych autokaru powstaje „mała elektrownia”, która składa się z: - agregatu Fisher Panda o mocy 30kW, który wytwarza napięcie 220/400V, zasilanego z głównego zbiornika paliwa;- ładowarki, która ładuje akumulatory pojazdu (natężenie 100 A przy napięciu 220 V / 300A przy napięciu 400V);- kompresora, który zasila układ pneumatyczny pojazdu podczas postoju;- dodatkowej sprężarki do pracy klimatyzacji na postoju.Co ma duże znaczenie dla głośności pracy agregatu –jego układ chłodzenia jest montowany na dachu autobusu, co znacząco obniża poziom wytwarzanego hałasu. Takie elektryczne wyposażenie zapewnia pracownikom mobilnego ambulatorium pracę w czterech podstawowych zakresach. Pierwszy to tryb jazdy, gdzie działa oryginalny układ zasilania Travego. Drugi to tryb postojowy I - gdzie źródłem prądu jest agregat. Trzeci to tryb postojowy II, gdzie jest możliwość podłączenia się do trójfazowej sieci zewnętrznej. I ostatni –tryb awaryjny, gdzie prąd 220V pobierany jest z akumulatorów, co pozwala na normalną pracę punktu poboru krwi, bez jednak opcji ogrzewania czy klimatyzacji. To powoduje, że pojazdy są samowystarczalne i mogą pracować naprawdę w skrajnych warunkach. Sterowanie tą cała „pokładową elektrownią”znajduje się przy stanowisku kierowcy, gdzie po lewej stronie został wprowadzony nowy panel obsługowy, składający się z 24 funkcyjnych przycisków. Ponadto w podpodłogowych lukach Travego swoje miejsce ma podgrzewacz wody ciepłej oraz zbiorniki na wodę czystą i brudną (o pojemności 100 l każdy), które zostały zabudowane w szczelnej kuwecie na wypadek np. pęknięcia zbiorników podczas mrozów. Za nim został zamontowany bęben wyposażony w silnik elektryczny służący do rozwijania i zwijania kabla prądu trójfazowego.
Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta Mobilny punkt poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową firmy Zeszuta
Po wejściu przednimi drzwiami do ambulansu trafiamy do rejestracji, gdzie krwiodawcy podają swoje dane. Są one następnie wprowadzane do przenośnych komputerów, które pracują ze sobą w sieci LAN (gniazdka do niej znajdują się przy każdym stoliku). Podczas sprzyjającej pogody dział rejestracji dawców jest przenoszony na zewnątrz pojazdu. Wówczas możemy np. rozłoży cztery markizy –po dwie z każdej strony pojazdu, a w godzinach wieczornych włączy zewnętrzne halogeny. Następnie poruszając się do tyłu pojazdu po prawej stronie mamy garderobę dla personelu oraz wzmacniacz z bezprzewodowym mikrofonem do przekazywania informacji. Jest on podłączony z głównym system audio-video autobusu. Dodatkowo w przedniej części został także zainstalowany wyświetlacz, emitujący tekstowe komunikaty oraz ekran LCD. Drugi taki sam telewizor znajduje się naprzeciw stanowisk do poboru krwi. Oba służą do wyświetlania filmów o spokojnej, relaksującej tematyce. Po lewej stronie pojazdu mamy gabinet lekarza, gdzie może on w intymnej atmosferze porozmawia z pacjentem. Obok kantorka jest „poczekalnia”z 7 wygodnymi siedzeniami. Co ważne mają one także funkcję obrotu i po skierowaniu przodem do kierunku jazdy mogą służyć jako fotele do transportu obsługi. Łączna pojemność pasażerska ambulansu to 9 osób (w tym dwa miejsca pilota) plus kierowca. Naprzeciwko gabinetu mamy barek, który służy do podawania kawy lub herbaty, podnoszących ciśnienie krwi do odpowiedniego poziomu. Wszystko jest przemyślane i ma swoje konkretne miejsce. Za środkowymi drzwiami prawa strona autokaru (patrząc od przodu) została przeznaczona pod infrastrukturę medyczną, w tym użyteczne szafki z roboczymi blatami, składane siedzenia dla obsług czy lodówka do przechowywania krwi. Zaś po lewej stronie funkcjonuje „serce”ambulansu –czyli cztery uchylne fotele do poboru krwi. Szacuje się, że w ciągu roku mobilne ambulanse zbierają ok. 10 000 litrów krwi. To pozwala uratować wiele osób.
 
 

Mercedes zadbał o swoich klientów

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: Mercedes zadbał o swoich klientów

Mercedes zadbał o swoich klientów

Kluczowi klienci flotowi samochodów ciężarowych radomskiego dilera Mercedes-Benz mieli okazję zapoznać się z najnowszą ofertą samochodów. Mieli okazję obejrzeć najnowsze samochody, naczepy i linię diagnostyczną.

 

Firma Zeszuta, radomski diler marki Mercedes-Benz, zaprosił swoich klientów na prezentację samochodów ciężarowych, dostawczych i ciągników siodłowych. Mieli doskonałą okazję dokładnie obejrzeć modele Atego, Actros, Sprinter, a także gamę samochodów osobowych, wśród których były m.in. klasa C, S, GLK i GLA.

 

- Zorganizowaliśmy piknik rodzinny dla kluczowych klientów, mający na celu prezentację nowych produktów samochodów ciężarowych marki Mercedes-Benz. Są samochody ciężarowe, naczepy BPW i Krone - powiedział Karol Lipiński, szef serwisu w spółce Zeszuta, radomskiego dealera Mercedes-Benz. - Żeby sprostać wymaganiom naszych klientów wyposażyliśmy nasz serwis w najnowszej generacji linię diagnostyczną do sprawdzania i pomiaru układu zawieszenia, hamulcowego i urządzenia do pomiaru geometrii kół. Planujemy w tym roku otworzyć autoryzację naczep Krone i BPW. Zapraszamy więc naszych kluczowych klientów flotowych do współpracy serwisowej. Przygotowaliśmy atrakcyjne pakiety pogwarancyjne, w specjalnych cenach. Dla właścicieli pojazdów osobowych również mamy przygotowane specjalne, ciekawe oferty

 

Klienci mieli okazję nie tylko zapoznać się z ofertą radomskiego dilera Mercedes-Benz, ale również porozmawiać z przedstawicielami firmy i wymienić między sobą opiniami. Ci, którzy przyszli z rodzinami, mogli zostawić swoje dzieci w kąciku zabaw - na trampolinie i wielkiej, dmuchanej zjeżdżalni.

 

żródło: http://radommoto.pl/artykul-1458-mercedes_zadbal_o_swoich_klientow.html

Nowy ambulans Mercedes Sprinter już w Chełmie

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: Nowy ambulans Mercedes Sprinter już w Chełmie

Nowy ambulans Mercedes Sprinter już w Chełmie

Dodatkowym powodem do dumy jest fakt, że w grupie obdarowanych Stacja jest jedynym reprezentantem województwa lubelskiego. Wartość tej darowizny szacowana jest na 445 000. Nową karetkę

zaprezentował przedstawicielom mediów dyrektor Stacji Tomasz Kazimierczak oraz Marszałek Krzysztof Grabczuk, który 17 kwietnia sam usiadł za kierownicą nowego Mercedesa Sprintera.

Nowa karetka będzie na wyposażeniu zespołu stacjonującego w Chełmie. Jako karetka specjalistyczna będzie również wspomagała zespoły podstawowe z powiatów: chełmskiego, krasnostawskiego i włodawskiego. Włączenie do taboru Mercedesa Sprintera rozpocznie się po zakończeniu spraw formalnych. Nowy ambulans ma nowoczesne rozwiązania technologiczne i przemyślaną zabudowę w przedziale medycznym. Wyposażony jest w sprzęt zgodny z wymaganiami NFZ dla zespołów ratownictwa medycznego.

Stacja Ratownictwa Medycznego w Chełmie systematycznie odnawia posiadany tabor samochodowy. W tegorocznych planach zakupów są kolejne karetki oraz sprzęt medyczny, który jest również sukcesywnie wymieniany.

 

 

 

 

 

 

Pudełko życia

Idea akcji polega na tym, aby w jednym miejscu, w domu, przechowywać wszystkie informacje na temat swojego zdrowia. Miejsce to powinno być oznaczone naklejką ”Pudełko życia”. Preferowanym wyborem jest lodówka, którą łatwo można znaleźć w każdym domu – najczęściej w kuchni. Znajdziemy tam pudełko, w którym będzie przechowywana karta informacyjna z podstawowymi informacjami na temat pacjentów. Niezbędne informacje, jakie należy zamieścić w karcie informacyjnej włożonej do pudełka to (m.in.):

  • dane osobowe,

  • choroby, na które leczy się pacjent,

  • przyjmowane leki,

  • uczulenia,

  • telefony do najbliższych osób

  • nazwisko lekarza rodzinnego

  • inne ważne informacje

Każdy może zabezpieczyć się w takie pudełko życia, choć inicjatywa kierowana jest głównie do seniorów i osób samotnych. Pomoc w uzupełnieniu Karty informacyjnej ofiarowują pracownicy MOPR, Chełmskich Organizacji Pozarządowych, pielęgniarki środowiskowe. O pomoc w jej wypełnieniu można poprosić również najbliższych.

W przypadku konieczności zabrania Pacjenta do szpitala, ratownicy znajdą w jednym miejscu zgromadzone informacje o stanie zdrowia. To szczytna inicjatywa, dająca możliwości szybszego ustalenia stanu zdrowia Pacjenta i prawidłowego leczenia. Daje to również możliwość poinformowania wskazanych osób o pogorszeniu się stanu zdrowia najbliższych.

Stacja Ratownictwa Medycznego w pełni popiera inicjatywę obejmując ją, wspólnie ze Szpitalem w Chełmie, swoim honorowym patronatem.

 

żródłó: http://srm-chelm.com.pl/glowna/

 

Mercedes dynamicznie rozpoczyna rok

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: Mercedes dynamicznie rozpoczyna rok

30 stycznia br. w siedzibie firmy Zeszuta, autoryzowanego dealera Mercedes-Benz w Radomiu, miało miejsce uroczyste przekazanie 18 szt. nowych autokarów Mercedes-Benz Tourismo L. Przekazania dokonał prezes zarządu EvoBus Polska, Antonio Cavotta wraz z dyrektorem marki Mercedes-Benz w EvoBus Polska, Tomaszem Talarkiem. Nabywcą autokarów została firma AMID obsługująca wycieczki na zlecenie Tour-Trans-Voyage. Pojazdy dołączyły do dostarczonych w minione wakacje autobusów tego samego typu. Wakacyjny sezon w 2014 roku AMID rozpocznie zatem mając do dyspozycji aż 36 nowych Mercedesów Tourismo L. Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus Polska, oficjalnie przekazując nowe autobusy odbiorcy, powiedział: -„Jesteśmy bardzo dumni z tego zamówienia. Oczywiście musiało się wiele wydarzyć, zanim osiągnęliśmy ten sukces. Potrzebne było zdobycie waszego zaufania do naszej marki, produktów, serwisu i funkcjonowania. Przede wszystkim jednak ważne było zaufanie do ludzi. Ostatecznie najważniejsze jest, by móc polegać na swoim partnerze biznesowym. W minione wakacje uczestniczyłem w podpisaniu kontraktu na dostawę 18 nowych autobusów dla AMID. Był to pierwszy tak duży sukces dla mnie jako prezesa EvoBus w Polsce. Jestem bardzo szczęśliwy mogąc dzisiaj uczestniczyć w przekazaniu kolejnych 18 autobusów. Cieszę się również, że możemy liczyć na naszego dobrego partnera serwisowego, firmę Zeszuta, który umożliwił sprawne sfinalizowanie tego kontraktu. Dołożymy wszelkich starań, by dzięki wspólnemu partnerstwu wasz sukces biznesowy był jeszcze większy.'

30 stycznia br. w siedzibie firmy Zeszuta miało miejsce uroczyste przekazanie 18 szt. nowych autokarów Mercedes-Benz Tourismo RHD-L30 stycznia br. w siedzibie firmy Zeszuta miało miejsce uroczyste przekazanie 18 szt. nowych autokarów Mercedes-Benz Tourismo RHD-L
Produkowane w tureckiej fabryce Mercedes-Benz w Hosdere autokary serii Tourismo są jednymi z najpopularniejszych w segmencie nowych autokarów turystycznych w Polsce. Wybrane przez firmę AMID trzyosiowe modele „L”są największe z rodziny Tourismo. Przy długości 14-metrów zabierają na pokład 60 pasaże plus pilot i kierowca, oferując około 11 m3 pojemności bagażnika. Wszystkie z zamówionych autokarów pomalowano w charakterystyczne złote barwy oraz wybraną przez klienta stylistykę i kolorystykę wnętrza. Wyposażono je zgodnie z najnowszymi trendami, w tym m.in. rozbudowany system urządzeń multimedialnych z nagłośnieniem i dodatkowymi odtwarzaczami DVD oraz wydajna klimatyzacja wnętrza. Oprócz tego zastosowano rozbudowaną kuchnię ze specjalnym przenośnym 10-litrowym zbiornikiem na gorącą wodę, umożliwiającym serwowanie gorących napojów wewnątrz autobusu oraz na zewnątrz podczas postojów.
W tym roku 20 nowych Mercedesów Tourismo zasili flotę Raf Transu. Pierwszych 7 egzemplarzy zostało już odebranych
Tak duże jednorazowe zamówienie w segmencie nowych autokarów turystycznych to dobre rozpoczęcie roku dla Mercedes-Benz. Jak zdradza Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz w EvoBus Polska, portfel zamówień na rok 2014 jest bardzo obiecujący. Wkrótce nastąpią m.in. dostawy kolejnych autokarów dla szykującego się do wakacyjnego sezonu przewoźnika Raf Trans. Łącznie warszawska spółka na ten rok zamówiła 20 szt. Tourismo i to w różnych kolorach nadwozi. Porównując z analogicznym okresem minionego roku, można liczyć na wyższe wyniki sprzedaży autokarów Mercedes-Benz w 2014 roku. Tym samym Mercedes-Benz ma szansę utrzymać także i w tym roku miejsce lidera sprzedaży nowych autokarów.
 

23 „krwiopijców” Mercedesa w Polsce

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: 23 „krwiopijców” Mercedesa w Polsce

25 października 2013 r. w Radomiu miało miejsce uroczyste przekazanie dla Ministerstwa Zdrowia kolejnych 4. szt. autobusów do poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego. Ich specjalistyczne wyposażenie zabudowała firma Zeszuta. Łącznie w całej Polsce jest teraz eksploatowanych 19. tego typu mobilnych punktów do poboru krwi. Po najnowszej, październikowej dostawie ich liczba wzrośnie do 23 szt. Oficjalne wydanie pojazdów odbyło się w obecności m.in. dyrektor Narodowego Centrum Krwiodawstwa, Jolanty Antoniewicz-Papis;dyrektora Zakładu Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia, Zdzisława Chmielewskiego, dyrektora Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Warszawie, Dariusza Piotrowskiego oraz prezesa zarządu EvoBus Polska, Antonio Cavotty oraz prezesa zarządu Zeszuta, Wincentego Zeszuty. Podobnie jak wszystkie poprzednie egzemplarze ambulansów na bazie Mercedes-Benz Travego, także najnowsi „krwiopijcy”otrzymali specjalistyczne wyposażenie, umożliwiające pracę niezależnie od zewnętrznych źródeł energii. Wysoka jakość wykończenia wnętrza, a także w pełni klimatyzowana przestrzeń ambulatorium zapewnia komfortowe warunki pracy i najlepsze warunki do prowadzenia zbiórki krwi.- „Nie ma chyba nic ważniejszego niż ratowanie ludzkiego życia i zdrowia. Dlatego tak bardzo jesteśmy dumni i cieszy nas fakt, że ta misja odbywa się przy użyciu dostarczonych przez nas autobusów”–mówi Antonio Cavotta. Przekazane w piątek pojazdy będą wykorzystywane w rejonie Warszawy, Katowic, Wrocławia i Poznania.

Ministerstwo Zdrowia zakupiło już 23 autobusy Mercedes-Benz Travego spełniające rolę mobilnych punktów do poboru krwiMinisterstwo Zdrowia zakupiło już 23 autobusy Mercedes-Benz Travego spełniające rolę mobilnych punktów do poboru krwiMinisterstwo Zdrowia zakupiło już 23 autobusy Mercedes-Benz Travego spełniające rolę mobilnych punktów do poboru krwiMinisterstwo Zdrowia zakupiło już 23 autobusy Mercedes-Benz Travego spełniające rolę mobilnych punktów do poboru krwi
Jak już wspomnieliśmy wszystkie specjalne autobusy do poboru krwi na bazie Mercedes-Benz Travego zostały zabudowane w zakładzie firmy Zeszuta w Radomiu. Produkcję każdego autobusu do poboru krwi zaczyna się od zamówienia pojazdu bazowego, czyli autokaru Mercedes-Benz Travego przystosowanego do regularnego transportu pasażerskiego. Następnie pracownicy dokonują demontażu foteli, środkowego tunelu komunikacyjnego oraz całego pasa podsufitowego. To zapewnia większą przestronność wnętrza i całkowicie płaską podłogę. W kolejnym etapie, nad konwektorami montuje się dodatkowe szyny z instalacją elektryczną oraz siecią LAN. Sufit ambulansu otrzymuje nową zabudowę z mocniejszym oświetleniem i nagłośnieniem. Równolegle w lukach bagażowych autokaru powstaje „mała elektrownia”, która składa się z: - agregatu Fisher Panda o mocy 30kW, który wytwarza napięcie 220/400V, zasilanego z głównego zbiornika paliwa;- ładowarki, która ładuje akumulatory pojazdu (natężenie 100 A przy napięciu 220 V / 300A przy napięciu 400V);- kompresora, który zasila układ pneumatyczny pojazdu podczas postoju;- dodatkowej sprężarki do pracy klimatyzacji na postoju.
Zabudowa Travego na mobilny punkt poboru krwi w zakładzie Zeszuta RadomZabudowa Travego na mobilny punkt poboru krwi w zakładzie Zeszuta RadomZabudowa Travego na mobilny punkt poboru krwi w zakładzie Zeszuta RadomZabudowa Travego na mobilny punkt poboru krwi w zakładzie Zeszuta Radom
Co ma duże znaczenie dla głośności pracy agregatu –jego układ chłodzenia jest montowany na dachu autobusu, co znacząco obniża poziom wytwarzanego hałasu. Takie elektryczne wyposażenie zapewnia pracownikom mobilnego ambulatorium pracę w czterech podstawowych zakresach. Pierwszy to tryb jazdy, gdzie działa oryginalny układ zasilania Travego. Drugi to tryb postojowy I - gdzie źródłem prądu jest agregat. Trzeci to tryb postojowy II, gdzie jest możliwość podłączenia się do trójfazowej sieci zewnętrznej. I ostatni –tryb awaryjny, gdzie prąd 220V pobierany jest z akumulatorów, co pozwala na normalną pracę punktu poboru krwi, bez jednak opcji ogrzewania czy klimatyzacji. To powoduje, że pojazdy są samowystarczalne i mogą pracować naprawdę w skrajnych warunkach. Sterowanie tą cała „pokładową elektrownią”znajduje się przy stanowisku kierowcy, gdzie po lewej stronie został wprowadzony nowy panel obsługowy, składający się z 24 funkcyjnych przycisków. Ponadto w podpodłogowych lukach Travego swoje miejsce ma podgrzewacz wody ciepłej oraz zbiorniki na wodę czystą i brudną (o pojemności 100 l każdy), które zostały zabudowane w szczelnej kuwecie na wypadek np. pęknięcia zbiorników podczas mrozów. Za nim został zamontowany bęben wyposażony w silnik elektryczny służący do rozwijania i zwijania kabla prądu trójfazowego.
Wnętrze `krwiopijcy`–wersja ambulansu z 2009 r. Wnętrze `krwiopijcy`–wersja ambulansu z 2009 r. Wnętrze `krwiopijcy`–wersja ambulansu z 2009 r.
Po wejściu do pojazdu przednimi drzwiami trafiamy do rejestracji, gdzie krwiodawcy podają swoje dane. Są one następnie wprowadzane do przenośnych komputerów, które pracują ze sobą w sieci LAN (gniazdka do niej znajdują się przy każdym stoliku). Podczas sprzyjającej pogody dział rejestracji dawców jest przenoszony na zewnątrz pojazdu. Wówczas możemy np. rozłoży cztery markizy –po dwie z każdej strony pojazdu, a w godzinach wieczornych włączy zewnętrzne halogeny. Następnie poruszając się do tyłu pojazdu po prawej stronie mamy garderobę dla personelu oraz wzmacniacz z bezprzewodowym mikrofonem do przekazywania informacji. Jest on podłączony z głównym system audio-video autobusu. Dodatkowo w przedniej części został także zainstalowany wyświetlacz, emitujący tekstowe komunikaty oraz ekran LCD. Drugi taki sam telewizor znajduje się naprzeciw stanowisk do poboru krwi. Oba służą do wyświetlania filmów o spokojnej, relaksującej tematyce. Po lewej stronie pojazdu mamy gabinet lekarza, gdzie może on w intymnej atmosferze porozmawia z pacjentem. Obok kantorka jest „poczekalnia”z 7 wygodnymi siedzeniami. Co ważne mają one także funkcję obrotu i po skierowaniu przodem do kierunku jazdy mogą służyć jako fotele do transportu obsługi. Łączna pojemność pasażerska ambulansu to 9 osób (w tym dwa miejsca pilota) plus kierowca. Naprzeciwko gabinetu mamy barek, który służy do podawania kawy lub herbaty, podnoszących ciśnienie krwi do odpowiedniego poziomu. Wszystko jest przemyślane i ma swoje konkretne miejsce. Za środkowymi drzwiami prawa strona autokaru (patrząc od przodu) została przeznaczona pod infrastrukturę medyczną, w tym użyteczne szafki z roboczymi blatami, składane siedzenia dla obsług czy lodówka do przechowywania krwi. Zaś po lewej stronie funkcjonuje „serce”ambulansu –czyli cztery uchylne fotele do poboru krwi. Szacuje się, że w ciągu roku mobilne ambulanse zbierają ok. 10 000 litrów krwi. To pozwala uratować wiele osób.
 

Wrocław: Nowe, szybkie karetki dla pogotowia

Autor: Piotr Malmon
Słowa kluczowe: Wrocław: Nowe, szybkie karetki dla pogotowia
Mają prawie 200 koni mechanicznych i siedmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów. To nie nowe auta policji, które miałyby służyć do ścigania piratów drogowych, a dwie karetki marki Mercedes Sprinter, które niebawem pojawią się na wrocławskich ulicach.

Nowe karetki do setki są wstanie rozpędzić się w 13 sekund. Dla porównania przeciętne dostawcze autopotrzebuje na to nawet o 10 sekund więcej.

– Pilotażowo zdecydowaliśmy się kupić dwie karetki z automatyczną skrzynią biegów, by zobaczyć, jak będą się one sprawdzać w warunkach zakorkowanej stolicy Dolnego Śląska – wyjaśnia Wincenty Mazurec z Pogotowia Ratunkowego we Wrocławiu. – Będzie to spore ułatwienie dla naszych pracowników. Przebijając się przez korki na zdarzenie odpadnie im manewrowanie lewarkiem zmiany biegów , dzięki czemu będą mogli lepiej się skupić na jeździe – dodaje.

Jak przekonuje pogotowie te dwie karetki pokażą, o ile wyższe będą koszty utrzymania ambulansów ze wzmocnionymi silnikami  i automatyczną skrzynią.

Prócz tych dwóch ambulansów pogotowie kupiło jeszcze 8 ze zwyczajną skrzynią biegów i słabszym silnikiem . Zapłaciło za nie 3,7 mln zł.

 

żródlo: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/1038737,wroclaw-nowe-szybkie-karetki-dla-pogotowia-zdjecia,id,t.html

AKTUALNOŚCI

Mobilna Służba Rentgenowska

2012-06-18 11:09:18
Mobilna Służba Rentgenowska
Mobilna Służba Rentgenowska czytaj więcej »